Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Fait, Petr ; MBA, Jiří Rozsíval, (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Nedokonale konkurenční trhy jsou důsledkem působení různých faktorů na trzích. Patří mezi ně zejména úspory z rozsahu, různá právní omezení, vysoké náklady vstupu, diferenciace produktu, územní rozptýlení a nedokonalá informovanost spotřebitelů o trhu. Hlavními druhy nedokonalých konkurentů jsou monopoly, oligopoly a monopolistická konkurence. Charakteristickou vlastností těchto nedokonalých konkurentů je jejich schopnost určovat cenu produktu. Jsou takzvanými price-makery. Nedokonalí konkurenti se setkávají s klesající poptávkovou křivkou, neboli je zde závislost ceny na objemu produkce. Této schopnosti využívají při maximalizaci zisku. Nejběžnější metodou maximalizace zisku u nedokonalého konkurenta je cenová diskriminace, díky níž je firma schopna rozčlenit své odběratele na několik skupin a pro každou skupinu určit jinou cenu stejného produktu. V praxi se setkáváme z převážné většiny pouze s nedokonalou konkurencí, vzhledem k již výše zmíněným faktorům. Dokonalá konkurence je tak spíše teoretickým stavem, kterému se v praxi nejvíce blíží obchodování na burzách.
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Fait, Petr ; MBA, Jiří Rozsíval, (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Nedokonale konkurenční trhy jsou důsledkem působení různých faktorů na trzích. Patří mezi ně zejména úspory z rozsahu, různá právní omezení, vysoké náklady vstupu, diferenciace produktu, územní rozptýlení a nedokonalá informovanost spotřebitelů o trhu. Hlavními druhy nedokonalých konkurentů jsou monopoly, oligopoly a monopolistická konkurence. Charakteristickou vlastností těchto nedokonalých konkurentů je jejich schopnost určovat cenu produktu. Jsou takzvanými price-makery. Nedokonalí konkurenti se setkávají s klesající poptávkovou křivkou, neboli je zde závislost ceny na objemu produkce. Této schopnosti využívají při maximalizaci zisku. Nejběžnější metodou maximalizace zisku u nedokonalého konkurenta je cenová diskriminace, díky níž je firma schopna rozčlenit své odběratele na několik skupin a pro každou skupinu určit jinou cenu stejného produktu. V praxi se setkáváme z převážné většiny pouze s nedokonalou konkurencí, vzhledem k již výše zmíněným faktorům. Dokonalá konkurence je tak spíše teoretickým stavem, kterému se v praxi nejvíce blíží obchodování na burzách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.